Ett ögonblick som förändrade allt

Jag var 6 år tror jag och satt jätte nervös inne i klass rummet och väntade på att vi skulle sluta. Min fröken säger tack för dagen och jag rusar ut ur klassrummet. När jag springer över skolgården hör jag skolans klocka ringa och jag ökar farten ytterligare. Väl hemma hittar jag mamma och valpuppfödaren som skulle sälja Loppan till oss. Jag hade alltid önskat mig en hund och nu var den dagen inne. Min syster  och jag fick välja vilket halsband vi ville att hon skulle ha. Jag ville ha ett svart och vitt och min syrra ville ha ett rött. Det slutade med att vi fick båda.

Vi hade bestämmt oss för att skaffa en hund så jag med min syster hade sålt våra marsvin. Det var medningen att vi bara skulle ha en hund men efter ett par år skaffade vi en till. Idag har vi sex hundar. Vi tävlar agility och föder upp egna valpar. Så man man verkligen säga att ögonblicket när vi fick loppan har förändrat mitt liv!



bild på loppan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0